تجارت-فارکس
 
 
5 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:49 ::  نويسنده : حسام هاشمی

 

دلار آمریکا در پی سخنان  آقای برنانکه در خصوص عدم اجرای دور تازه ای از تزریق نقدینگی به بازارها تقویت گردید. ریاست فدرال رزرو پس از صورت جلسه کمیته فدرال بازار آزاد که روز چهارشنبه منتشر شد و در آن به تداوم خرید اوراق قرضه دولتی از بازارها اشاره ای نشده بود، بیان نمود که بانک مرکزی نمی خواهد به طرح های موسوم به Quantitative Easing ادامه دهد.

آقای بن برنانکه نیز، در راستای صورت جلسه FOMC کاهش رشد اقتصادی آمریکا را موقتی و گذار خوانده است.

بر همین اساس بازار ارز روی خوش به دلار نشان داد، بطوری که شاخص دلار آمریکا ظرف روزهای چهارشنبه و پنجشنبه توانست در بازار معاملاتی نیویورک تقویت گردد و تا سطح 75.80 نیز پیش برود.

جفت ارز یورو/دلار نیز که در تب و تاب اخبار یونان قرار داشت و توانسته بود با رای اعتماد به دولت یونان به 1.4440 صعود نماید، تحت تاثیر سکوت فدرال رزرو و سپس سخنان آقای برنانکه در خصوص توقف QE ظرف روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نزول نمود و اکنون در سطح مبادلاتی 1.4230 قرار دارد.

از سویی دیگر پوند انگلستان در شرایطی کاملا مخالف دلار آمریکا، تحت تاثیر بیانیه BOE ( بانک مرکزی انگلستان) مبنی بر تثبیت نرخ بهره و تداوم QE در بازارها نزول کرده است. بطوری که جفت ارز GBPUSD از روز سه شنبه در سراشیبی سقوط قرار گرفته و تنها در خلال این هفته در حدود 300 پیپ از ارزش آن کاهش یافته است. این جفت ارز در حال حاضر در محدوده 1.5950 در حال نوسان می باشد.

در روزهایی که بحران اعتباری منطقه یورو را تهدید می نمود و ریسک گریزی بر بازارها غالب گردیده بود، شاخص دلار آمریکا در بازار ارز تقویت گردید و اکنون نیز با توقف QE موج دیگری از خرید دلار در بازار فارکس براه افتاده است. اما باید توجه داشت که معیارهای اصلی تعیین ارزش این ارز که از آمارها و سیاست های اقتصادی نشات می گیرد در وضع مناسبی نیست و هنوز هیچ روند صعودی قدرتمندی در مسیر نوسانات USD مشاهده نگردیده. دلار آمریکا از روزهای پایانی سال 2010 تاکنون در روندی نزولی و قدرتمند قرار داشته است.

منبع:fxstreet.com

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

آموزش.اخبار.تحلیل.مقالات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تجارت-فارکس و آدرس ets.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 18795
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1